Norrtälje, Farmor 80 år & Havspiren :>

Som sagt, så åkte vi till Norrtälje igår.
Med pappas sida - kusiner, faster & ingifta farbror, farfar å farmor (som fyllde 80 år, de va därför vi åkte. Hon fyllde i mars men först va nån - kusin?- sjuk så då gick de inte, sen gjorde hon illa höften, lilla farmor) och min familj - hela.

Dagen blev så här....:

7.00 gå upp och fixa sig
10.00 åka till
 Mammas uppväxts-samhälle och...
ca 11.00 fikade i mammas mosters å ingifta morbrors fina, stora trädgård... innan vi åkte vidare hände det lite grejer:
Det blev väldigt skakiga bilder på min kamera, elr, liksom som utdragna streck av bilderna,
och när jag fota en text på "deras" gamla hundkoja -texten e vit- så blev d värsta reflex-aktiga texten, sen tappa jag kameran ner i asfalten, från typ 1 meters höjd! 
Jag kunde starta den men d gick inte å fota, blev bara svart, men sen testa jag igen å då funka den! Men den blev ääännu segare.... 
ca 12.00 åkte vidare - till Norrtälje
14.15
(typ) så kom vi till Norrtälje. och gick in och åt på havspiren.
De va jätte god mat där, aaaasgod! Så om du nånsin e i Norrtälje, ät där!
Jag åt btw på barnmenyn, de vuxna + kusinerna och mina två storesyrror tyckte maten va asgod men d lät inte gott så d blev asså barnmeny...
på den valde jag Kycklingfilé, pommes frites & typ rödvinsås, å d va mums! Sen va d glass å jordgubbar till efterrätt... 
De va jätte fint, ljust, o havstema...!
Så såg man ju havet mellan sverige och Finland (typ Finska Bottenhavet) jäääätte fint!
Efter det åkte vi hem. Kom hem ca 19.00

Bilder: (mobil)


mums fillibabba

Trodde jag fota huset oxå...? aja. D va d d :)

Kommentarer♥
isabell

tycker ja me =)

2009-06-23 @ 02:35:35
URL: http://miniizza.blogg.se/
Erika

Sv: jaa, men det måste jag ju göra annars är det ju bedrövligt :P

tror det lutar åt en skiva just nu..

2009-06-23 @ 09:41:22
URL: http://enerikaz.blogg.se/
Emma

sv: Jaha, men det ska väl också bli kul? Vad ska du göra där då? :)

Hihi, jo jag var på Gran Canaria både på påsklovet i år och på höstlovet förra året ^^

Ha det så jätte bra här hemma i Sverige så hör jag av mig sen när jag kommer hem!

Kram sötis <3

2009-06-23 @ 10:25:35
URL: http://emmazzz.blogg.se/

♥ Jag följer gärna dig via bloglovin om du följer mig :) det e bara att fråga ;D
♥ Skriv under ett namn! Va inte nån feg anonym som skriver nåt taskigt utan att skriva namn, MSN eller blogg!
♥ Anonyma kommentarer tas bort
♥ Kom ihåg att jag har alltid ditt IP nummer!


Inga anonyma här inte: ;)


Din email: (Inte nödvändigt om du har hemsida/blogg)

Din blogg här:

Skriv så det brinner i fingrarna!

Trackback