Cupcakes


Enligtsissi hade ett recept på cupcakes som jag testa igår kväll :D super gott, så ifall nån skulle missat det så skriver jag upp det nu: (perfekt att göra så här på höstlovet när man har all tid i världen ;D)

Du behöver (till ca. 20 st, jag fick 16)

50g smält margarin
2 ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 dl mjölk

Gör så här:
Smält margarinet. Vispa undertiden ägg & socker. Blanda sedan i resten av ingredienserna och häll därefter smeten i muffinsformar. Jag gjorde (som enligtsissi) ungefär hälften med chokladsmak, så jag sparade lite av smeten och hällde 2 tsk kakao i och liite vatten. Grädda mitt i ugnen i 200 grader ca 10 minuter. Låt muffinsarna svalna... 

Nu till glasyren:

Du behöver tex:
Florsocker
Vatten
Karamellfärg
Strössel
Smält margarin
Vaniljsocker
Kakao
Citron
ÖVRIGT GOTT DU KAN HITTA!

Gör så här:
Blanda florsocker, vatten och karamellfärg till en glasyr du sedan smetar ut över muffinsen.
Dekorera sedan med strössel och annat gott! Det finns  alltså inget speciellt recept till glasyr utan man får prova sig fram. huvudingridienserna är dock smör, florsocker och vatten! :) men jag tog bara florsocker, vatten och karamellfärg och det blev jätte bra! :o)


Kommentarer♥
Z A N D R A :)

sv: jo, det är bra! :D hur är det själv?

2009-10-26 @ 15:17:47
URL: http://decevven.blogg.se/
bella ♥

Bara bra! sj? :)

Dina cucakes ser suuper goda ut <33

2009-10-26 @ 16:10:21
URL: http://lifewhitbella.blogg.se/

♥ Jag följer gärna dig via bloglovin om du följer mig :) det e bara att fråga ;D
♥ Skriv under ett namn! Va inte nån feg anonym som skriver nåt taskigt utan att skriva namn, MSN eller blogg!
♥ Anonyma kommentarer tas bort
♥ Kom ihåg att jag har alltid ditt IP nummer!


Inga anonyma här inte: ;)


Din email: (Inte nödvändigt om du har hemsida/blogg)

Din blogg här:

Skriv så det brinner i fingrarna!

Trackback