Pink balls

foto: Jag
Kolla vilka mysiga chokladbollar Klara och jag gjorde i torsdas♥
De va riktigt goda också ;)
Receptet:


Ingredienser
Portioner: 30


100 g smör
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
3 msk kakao
3 dl havregryn
3 msk kallt starkt kaffe
pärlsocker eller annan garnering

Gör så här
Smält smöret och låt puttra en kort stund. Finfördela smöret i nästa steg.

Rör ihop socker, kakao, havregryn, kaffe och smöret. Ställ in i kylskåp så att smeten stelnar lite, ca 1 timme.

Forma bollar. Rulla i pärlsocker (gärna mångfärgat), kokos eller annan garnering. Servera till kaffet.

FÖR ALLA? Vid laktosintolerans: Byt ut smöret mot mjölkfritt margarin. Vid glutenintolerans: Byt ut havregrynen mot samma mängd glutenfri müsli. Passar dig som inte tål ägg.

från: Ica.se

Gör de här för de e asgoda! Men, smält inte smöret för då e det svårare att få degen att hålla ihop.

Kommentarer♥
Emma

sv: Tack så mycket!

Åh så smarrigt.

2009-09-28 @ 16:53:07
URL: http://emmazzz.blogg.se/
karolinajonsson

haha okej ;D

fan vad gott!

2009-09-28 @ 16:53:27
URL: http://jonssonfotograferar.blogg.se/

♥ Jag följer gärna dig via bloglovin om du följer mig :) det e bara att fråga ;D
♥ Skriv under ett namn! Va inte nån feg anonym som skriver nåt taskigt utan att skriva namn, MSN eller blogg!
♥ Anonyma kommentarer tas bort
♥ Kom ihåg att jag har alltid ditt IP nummer!


Inga anonyma här inte: ;)


Din email: (Inte nödvändigt om du har hemsida/blogg)

Din blogg här:

Skriv så det brinner i fingrarna!

Trackback